BOLJOM PREHRANOM DO ZDRAVLJA U 16 KORAKA? DOMAĆI OPG-OVI

Zdrava prehrana ne mora biti pretjerano komplicirana niti značiti striktnu dijetu, ograničenja i potpuno ukidanje hrane koju volite jer to obično vodi samo do varanja ili odustajanja, puno je bolji pristup početi s nekoliko malih koraka. Ako jedete zdravo osjećat ćete se izvrsno, imat ćete više energije, bit ćete generalno zdraviji i raspoloženje će vam biti bolje.

Osim prehrane vrlo bitni faktori su kvalitetan neprekinut san od barem sedam ili više sati i vježbanje od barem dva puta tjedno.

U svakoj prilici procesiranu hranu zamijenite prirodnom hranom koja je najbliža načinu na koji ga je priroda napravila. To vam može donijeti ogromnu razliku u načinu na koji razmišljate, izgledate i kako se osjećate. 

POTIČIMO DOMAĆU PROIZVODNJU I NAŠE OPG-OVE

Uvozno voće i povrće se redovito bere zeleno i umjetno žuti, a obvezno se tretira fungicidima za očuvanje svježine što nikako nije zdravo za vas. Često voće koje dolazi vas ima nižu cijenu, ali to je zato što je nabavljeno jeftino jer je dugo neprodano stajalo u europskim hladnjačama gdje hrana zna stajati i preko godinu dana.

Kupnjom domaćih proizvoda osim što jedemo kvalitetnije direktno potičemo domaću ekonomiju, ostanak ljudi u ruralnim sredinama i čuvamo radna mjesta. Osim toga zasigurno se hranimo bolje.

16 SAVJETA ZA ZDRAVIJU PREHRANU


1) Sami kuhajte obroke kući jer ćete tako unijeti manje kalorija, aditiva, dodanih šećera i nezdravih masti

2) Napravite odgovarajuće promjene tako da zamijenite nezdrave sa zdravim opcijama, poput opasnih trans-masti sa zdravim mastima

3) Oprezno čitajte etikete jer proizvođači hrane često tvrde da je nešto zdravo, a sastojci su često puno šećera, nezdravih masti i procesirane hrane

4) Fokusirajte se na osjećaj nakon jela jer što je zdravija hrana osjećat ćete se bolje, i obrnuto nakon junk hrane osjećat ćete se lošije

5) Pijte puno vode jer ona pomaže isprati toksine. Često nam se dogodi da smo dehidrirani zbog čega se osjećamo umorno, niske energije i imamo glavobolju

6) Budite umjereni, jedite koliko vam tijelo traži jer na kraju obroka trebali biste se osjećati zadovoljno, a ne prepuno

7) Smanjite porcije, vani podijelite jelo s nekim, a kući koristite manje tanjure ili zdjele te generalno stavljajte manje porcije na tanjur

8) Usporite dok jedete, mozgu treba nekoliko minuta da dobije informaciju da ste siti pa prestanite jesti i prije samog osjećaja sitosti

9) Jedite s drugima kada god možete, jer kada jedete sami ili ispred TVa/kompjutera češće se prejedate

10) Izbacite ili jako ograničite grickalice u domu, radije se okružite zdravom alternativom u vidu finih orašastih plodova i sl.

11) Stres i negativne emocije rješavajte razgovorom, šetnjom ili meditacijom, a ne jedenjem junk hrane ili slatkiša

12) Jedite više voća i povrća jer imaju malo kalorija, a puno vitamina, minerala, antioksidansa i vlakana

13) Jedite slatko voće umjesto slatkiša jer to će smanjiti vašu potrebu za dodatnim nezdravim šećerom i generalno slatkišima

14) Planirajte svoje obroke idealno na tjednoj bazi. Tako ćete izbjeći kada vas uhvati glad dohvatite najbrže dostupno, što je u pravilu manje zdravo jelo

15) Kupujte od provjerenih domaćih proizvođača koji imaju dobru reputaciju i svježe proizvode

16) Kupujte direktno od proizvođača jer ćete tako proći jeftinije, dobit ćete svježiji proizvod i znate od koga i što kupujete

Ako želite dobiti eKnjigu: 30 pitanja i 30 odgovora za zdravu prehranu, visoku energiju i dug život, posjetite naslovnicu web stranice OPG Mataga i samo je zatražite.